20 Aralık 2008

Ney'i özlemek


Aşk İmiş Derdi Ney'in...
Originally uploaded by ~Merve~

Bir kaç yıldır, ney'le olan yakınlığım öyle azaldı öyle azaldı ki..Şimdi, çok uzaklardan gelen taksim ve saz semaileri kulaklarıma, sanki ayrı bir dünyadan çalınıyor gibi..

Önce, onu herhangi bir müzik enstrumanı olarak görmüş, ve müziğe olan sevgimden dolayı hali hazırda ayarlanmış olan kursa başlamıştım, hatta 9 arkadaş başlamıştık da, sonrasında aylar geçtikçe Zeynebimle ben kalmıştık geriye. İki yıl aşk ile sabırla devam etmiştik.

Onunla tanıştıkça, üfledikçe, onun sıradan bir müzik enstrumanı olmadığını anlamıştım..
Bir başkaydı..Üfledikçe, ve notaların içinde gezinmeye başladıkça, dimağın solfejlerle dolmaya başladıkça, sen de usulca başka bir aleme akıyor, dinlenip huzur buluyorsun..öyle bir şey..

Ama emek istiyor, illa ki sabır istiyor..Tasavvuf sanatları içinde zaten emek istemeyen bir örnek yok ki..Meşakkatli ama çok değerli, çok özeller..
Diğer sanatlardan da çok başka..Örneğin fotoğraf çekmeyi çok seviyorum, fotoğrafçılık da başlı başına bir sanat. Ama başka hiçbir şey, saatlerce nefesimi verip, hatta karbondioksit fazlalığından başımın ağrıdığı saatlerdeki kadar güzellik yaşatmadı bana.

Şimdilerde, uzun zamandır yağlanamamaktan kurumuş halde, ve taşınırken başparesini kaybettiğim neyim ile, en kısa zamanda bir başpare bulup yeniden buluşmayı diliyorum..

Eskiyi yad etmek ve Ahmet Şahinden taksimler dinlemek bile huzur verdi bana,
Canancığımın sayfasından gördüğüm müzik paylaşma linki ile hemen bir tane taksim ekliyorum sayfama,

ve neye gönül vermişlere, hocam Sema Küçükceylan ve dostum Zeynep Altıparmak'a da selam ediyorum :)


4 yorum:

Adsız dedi ki...

dostum inanırmısın bende tam birkaç gün önce o güzel anılar zihnimde canlanınca neyimi 3 sene önce koyduğum yerden çıkardım unutulmuş sevgiliye gösterilen türden bir ihtimamla yağladım sonra ilk nefesimi üfledim sevgilinin gönlü öyle geniş ki biraz sitemli de olsa bana derinden bir cevap verdi tekrar bir gönülden üfleyebilmek dileğiyle selamın başım üstüne

BTL dedi ki...

yazını okurken ney taksimini dinleyince gülmek ile ağlamak arası birşey oldum. aylardır elime almadığım ve üflemediğim neylerim ne haldeler şu an bilmiyorum. ona ihanet etmiş gibi hissediyorum kendimi. ondan kaçmaya çalışır gibiyim. utanıyorum bu kadar zaman sonra elime dahi almaya. ne zaman ney sesi duysam içim bir garip oluyor. ve o ses, o duygu başka hiç bir müzik aletinde yok. inşallah bir gün tekrar eski canlılıkla üflemek nasip olur.
Rabbim sabrımızı daim etsin...

hiç kimse hakkında her bi şey dedi ki...

kelebeğim.. üzüldüm sen böyle bir buruk yazınca.. neyine başpare(böyle doğru yazmışımdır umarım) bulabilirsin umarım, ben de Van'dan bakacağım:)bu arada eklediğin müzik mükemmeldi, şöyle bir kendimden geçtiiim gittim...

seni mimledim de onu haber vereyim demiştim, neler yazdım yine:)
öpüyorum hasretle ve çokça
Canan!

Su dedi ki...

ney...
güzel şey...