22 Ağustos 2006

Emrenin misketleri:)


Emre's Marbles :)
Originally uploaded by aşk-ı beka.
Yeğenlerimden Feyzanur, bizim küçükken oynadığımız "5 taş" oyununa merak salmışken, diğer yeğenim Emre (4), bu fotoğrafta görüldüğü gibi, minicik elleriyle misket oynamayı öğrendi :) Yaşına göre gayet başarılıydı..Hatta dedesinin miskete vuruşunu beğenmedi bile "boynuz kulağı geçer" misali..:)

Eski günlere gitmek ne güzel..Eskinin oyunları daha güzel...
Basit 3-5 adet misketin bile lüks olduğu günlerden, bugünün hiçbir şeyler hoşnut olmayan çocuklarına uzanan süreçte, hala bazı değerleri yitirmemek ne iyi.
Bunun için seviniyorum emrenin minicik ellerinde duran misketleri görünce :)
Bunun için, çelik-çomak, saklambaç, körebe, uzun atlama gibi doğal oyunlar oynamasını seviyorum çocukların.

Şimdi, safiyane, çöpten bebek yaptığımız üzerine bulduğumuz bez parçalarını iliştirdiğimiz günleri tebessümle hatırlıyorum..

Dolu dolu geçen bir çocukluğu, ağaçlarla, yıldızlarla hemhal olan güzel yılları diliyorum bugünün çocuklarına..



Fotoğraf: Aşk-ı Beka
Yer : Ankara
Tarih: Ağustos 2006

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canı gönülden katılıyorum sana canım arkadaşım...
çocuk sıcaklığını yansıtan oyunlar ne kadar da azalmaya başladı artık değil mi?...
elhamdülillah çocukluğumu çok güzel anlarıyla hatırlıyorum hep! Öyle ki hatırladığımda, yeniden o anları yaşıyor, o duyguları içimde, derinlerimde hissediyorum...
Akşam ezanıyla oyunlarımızın son bulmaası, ertesi gün için sözleşilmesi ve eve gidesiye kadar akşam ebesi oynamamız dün gibi aklımda...
Şimdi sokaklara bakıyorm da, çocukların neşelerine çok şahit olamıyoruz, maalesef ki bir çoğu evinde internetle, şiddet içerikli bilgisayar oyunlarıyla, televizyon izlemekle meşguller... Bu manada hepimize çok görev düşüyor, onları saflığa, temiziğe yönlendirmek adına.. yetişen neslin daha duyarlı, özgüven sahibi, inançlı, sağlam karakterli olması adına...
içimizdeki ve etrafımızdaki çocukluğun ölmemesi dualarımla...
Şirinliğiyle beni çocukluğa özendiren Emre'ye sevgilerimle... ;)

Aşk-ı Beka dedi ki...

Kesinlikle sana katılıyorum sevgili arkadaşım. Akşam ezanıyla birlikte başlayan akşam ebesi koşturmacalarımız ve neşeyle evlerimize dağılmamız ne kadar da güzeldi. Bir sürü çocuk, el ele tutuşup beyaz kelebekler oynardık, daha neler neler..
İnşallah bizler yeni neslin bahsettiğin gibi duyarlı, inançlı, özgüven sahibi, huzurlu, başarılı bireyler olmaları hususunda bir şeyler yapabiliriz.
Bu yöndeki çalışmalarınızın bereketlenmesi için duacıyım, Allah muhatabınız olan çocukların sayısını arttırsın !...

Özlem ve dua ile !...